Razvoj Promohotel-a kroz godine
Kratak osvrt na početak organizacije PROMOHOTEL-a koji seže u 1993. godinu.
Sama ideja o organizaciji ovoga projekta iznikla je iz želje da se tada moderne zapadne tehnologije i trendovi u razvoju gospodarstva, pa tako i turizma približe ovdašnjem stanovništvu i tako doprinese razvoju grada i šire okolice, a s obzirom na orijentiranost Poreča na turističku djelatnost izabran je kao logično mjesto održavanja manifestacije. Te se godine sajam po prvi puta održao u ožujku, u kongresnoj dvorani hotela Pical na otprilike 450 kvadratnih metara izložbenog prostora sa 20-tak izlagača iz Hrvatske i Italije. Prvu je godinu obilježilo nepoznavanje problematike na svim područjima, od organizacije prostora, štandova, izlagača, do animiranja posjetitelja kojih je tada bilo 500-tinjak.
1993. godine održan je bez pravih štandova, kao salon opreme za turizam i ugostiteljstvo. Narednih nekoliko godina veliki je problem predstavljalo «pridobivanje» izlagača jer je u tom periodu trajanja domovinskog rata politička i društvena situacija bila na nezavidnoj razini. Čelična volja i želja da se ostvari navedeni projekt bila je jača od svih nedaća. Zbog toga se na različite načine izlazilo u susret potencijalnim izlagačima (odobravanjem popusta, odgodom plaćanja….i sl.). 1994. godinu obilježio je znatan porast broja posjetitelja i izlagača izlagača (36 izlagača). Te je godine izlagački prostor sa kongresne dvorane proširen i na holove i ulaz hotela Pical.
1995. i 1996. godinu obilježilo je testiranje tj. ispitivanje tržišta, prilika i trendova, tako da je zbog nedostatka prostora tih godina PROMOHOTEL održan dvaput godišnje, u proljetnom i jesenskom terminu, sa 25-30%-tnim povećanjem broja izlagača. Tih je godina u određenim trenucima daljnja organizacija sajma bila upitna zbog čitavog niza poteškoća i posljeratne situacije u Hrvatskoj, koje su ipak zahvaljujući čvrstoj volji i podršci nekolicine, od samog početka prisutnih izlagača, prevladane.
1997. se godine zbog nedostatka adekvatnog sajamskog prostora, PROMOHOTEL seli u centar grada Poreča, u sportsku dvoranu SRC “Veli Jože” gdje se održavao sve do 2003. Dvorana je pružila mogućnosti za izlaganje na površini od 1250 kvadratnih metara. Iskoristivi prostor dodatno je proširen 2000. godine zauzimanjem boćarskog djela dvorane, te podizanjem konstrukcija na gledalište tj. tribine čime se postiglo povećanje do ukupno 1800 kvadratnih metara. Navedena površina bila je dostatna da udovolji zahtjevima cca. 90 izlagača iz Hrvatske, Slovenije i Italije. Zabilježen je i progresivan rast broja posjetitelja, u najvećem djelu poslovnog karaktera (te je godine zabilježena brojka od otprilike 3500 posjetitelja).
Noviju povijest PROMOHOTEL-a obilježila je nova selidba sajma i to u dvorane INTERSPORT CENTRA u vlasništvu Plave Lagune. I ovoga je puta razlog bio nedostatak prostora zbog velikog interesa poduzeća iz zemlje i inozemstva za sudjelovanjem na sajmu, te je tako u proljeće 2003. godine sajam dostigao tada rekordnu brojku od 120 izlagača na 3300 kvadratnih metara sajamskog prostora. Uz prostore dvorane dio se izlagača predstavio u za tu priliku postavljenim šatorskim konstrukcijama. Te je godine održan i jesenski PROMOHOTEL sa 100-njak izlagača. Broj posjetitelja dostigao je broj od 6500 posjetitelja.
Novina u organizacijskoj strukturi PROMOHOTEL-a uvedena je na sajmu održanom u ožujku 2005. godine, a odnosi se na proširivanje izlagačkog programa na prehrambenu industriju i industriju pića. Na potpuno iskorištenom, sa šatorom proširenom sajamskom prostoru od 3700 kvadratnih metara unutrašnjeg i 1000 kvadratnih metara vanjskog izložbenog prostora predstavilo se 140 izlagača iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Češke, Austrije, Njemačke, Švedske...
Nakon dugi niz održavanja sajma u Intersport centru u Zelenoj laguni, 2011. sajam se seli u novo sagrađenu dvoranu Žatika na samom ulazu u grad Poreč. Na sajmu se predstavilo 140 izlagača iz cijele Hrvatske, Slovenije, Italije, Njemačke, Austrije, Mađarske i Republike Srbije. U sklopu sajma Promohotel održala se 10. specijalizirana izložba ekoloških i autohtonih proizvoda Mediterana - PROMONATURA.
Sajam Promohotel iz godine u godinu napreduje u smislu kvalitete izlagača i interesa publike. Sukladno tome u interesu tvrtke Studio 053 bilo je naći partnera koji bi s karakteristikama svojih sajamsko izložbenih prostora mogao dati novi impuls razvoju Promohotela. Kako je hotelska kuća Maistra d.d. zadnjih godina na prostoru bivše tvornice duhana u Rovinju organizirala zajedno sa svojim partnerima cijeli niz prestižnih evenata, za Promohotel je bilo logično istražiti mogućnosti za suradnju. Maistra je prepoznajući značaj Promohotela također pokazala inicijativu za to da do suradnje dođe i plod svega toga je promjena koja se dogodila. Maistra je postala generalni sponzor sajma Promohotel 2012. godine. Sajam, po prvi put u svojoj povijesti mijenja lokaciju te će se održati u Rovinju u prostorijama bivše tvornice TDR-a.
Na inzistiranje dugogodišnjih izlagača i poslovnih partnera, Promohotel se 2013. godine vraća "kući" te nastavlja godišnja održavanja u Poreču.
Koristimo ovu priliku da se posebno zahvalimo svima onima koji su tijekom svih ovih godina vjerovali u PROMOHOTEL, te nesebično pomagali i podržavali njegovu organizaciju.